ping busuk

Tuesday, April 19, 2011

Tutorial Untuk Melajukan Broadband Yang Dah Sampai Limit


Salam semua, tadi aku jalan2 tgk blog orang (blog walking) , aku ade terjumpe toturiul untuk lajukan broadband yang dah sampai limit. Cecite-cecite….

bagi aku toturiul ni menarik menarik sebab aku ni pakai broadband...:P tapi aku belum test lagi lagi toturiul ni sebab broadband aku belum sampai limit lagi.... toturiul ni untuk semua jenis broadband, tak kire la korg gune maxis ke, celcom ke, atau sebagainyer…

skang korang bukak internet korang macam biase (pakai broadband tau)... pastu korang ikut step2 kat bawah ni...

1. sekarang korang copy perkataan kat bawah ni
/ping www.google.com –t  

2. Ok, pastu korang klik kat START, yg ade kat computer korang tu la…. Carik perkataan RUN. Bukak file RUN tu…

3. Dah jumpe ke blom? Kalau tak jumpe pandai2 korang la… ok pastu paste kan perkataan yg korang dah copy  kat step 1 tadi kat file RUN tu…

4. tekan Ok... ok, skang dah siap..


biarkan ia terbuka ketike korang tengah layan internet tau….


Skang korang bandingkan internet speed korang sebelum dan selepas buat benda neh bila broadband korang habis data/sampai limitnyer okey? Aku belum try lagi mende alah ni… kalau lembab gak KITE BAKOR JE, KITE BAKOR…
http://ohmasyukgile.blogspot.com/2011/04/tutorial-untuk-melajukan-broadband-yang.html

1 comment:

  1. wah..nice ni..nk try sbb berokband dh smpai limit dh..kalo x ok gak..siap..kita bako jeeeee

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...