ping busuk

Sunday, May 1, 2011

Babi Dan Kerbau


Diceritakan didalam sebuah hutan ni tinggal la berbagai-bagai jenis binatang.. Ada pun dalam banyak-banyak binatang nie terdapat dua sahabat karib iaitu seekor anak babi dan seekor anak kerbau..


Pada suatu petang, sedang mereka melepak-lepak di sebuah taman hutan,

Babi : Ishhh, boring la pulak kan kerbau..

Kerbau : A'ah, boring betul.. Kau pikir ape yang patut kite buat agar hilang boring kiter nie..

Babi : Hah, aku ade satu cadangan. Ape kate kite melukis. Kau lukis muke aku dan aku lukis 
muke kau.

Kerbau : Hm, ok gak. First ko lukis muke aku dulu pastu aku plak lukis muke kau.

Babi : Ok. Kau dok diam2..


5 minit kemudian......


Babi : Hah, dah siap, nah..

Kerbau : Wa lawa nya kau lukis.. Ok sekarang aku plak lukis muke kau..


Maka anak kerbau pun mula melukis muke anak babi..
5 minit kemudian...


Kerbau : Nah dah siap muke kau yang lawa ni..

Babi : (Muke tetiba jadi merah,lalu marah kat anak kerbau)Ape yang kau lukis nie Kerbau???

Kerbau : La betul la ape yang aku lukis tu.(Kerbau tak puas hati)

Babi : Nie bukan muke aku... Nie muke BABI..!!!


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...