ping busuk

Sunday, March 20, 2011

Cerita Si Hantu A dan B

Tersebutlah kisah dua org hantu. Mereka ni baru je kenal lalu mereka pun berboraklah untuk mengisi masa lapang kehidupan mereka sebagai hantu. Sepanjang perbualan mereka , hantu B ni tak habis2 menggigil. Lalu, hantu A yang kehairanan ni pun bertanye,

“Apepasal kau ni asyik menggigil je?” tanyer hantu A.

“oh, cara aku mati dulu teruk… aku mati dalam peti ais… sejuk dowh!” jawab hantu B sambil menggigil.

“ooo… kesian kau… aku dulu mati sebab kene heart attack…” kata hantu A.

“kau ade sakit jantung ye? Ape pasal kau tak gi buat operation? Kalau tak skang ni kompom kau tengah lepak2 ngan family ko maen game PS3 kat umah…” kata hantu B.

“aku dah buat dah, tapi, panjang story nyer...” jawab hantu A syahdu...

“story mory la kat aku sket… sambil lepak hisap rokok ni..” kata hantu B…

“Macam ni… aku syak isteri aku maen kayu tiga ngan aku. So, one sepor a time, aku aku ingat nak perangkap isteri aku… aku pura2 la pegi kerja, tapi sebenarnyer aku park kereta aku kat simpang jalan hujung rumah aku je…. Seperti yg aku syak, ade sebuah kereta masuk parking kat umah aku. Aku rileks je dulu sebab nak setting mase untuk tangkap diowrang.”

“jadi kau dapat la tangkap diowrang ea?” tanye hantu B sambil menghembuskan asap rokok ke muke hantu A…

“tak, aku cume jumpe isteri aku je kat dalam bilik. Yg aku heran, mase aku masuk rumah tu, aku Nampak ade kasut ngan kete laki tu… aku tanye la bini aku tapi die buat keras je tak mau jawab… so aku lari la sekeliling rumah aku carik jantan tu, semua bilek aku dah cari tapi tak jumpe… last2 aku penat sangat sebab lari cari jantan tu, aku pun pensan lalu mati…” kata hantu A sayu…

Hantu B diam mendengarkan cerita hantu A sambil memadamkan puntung rokoknya itu… selepas 61saat hantu B berkata,

“kenape kau tak chek dalam peti sejuk? Kalau chek kat situ, sure kita masih hidup lagi…

Hahaha…:)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...